Retail Analytics

Od liczenia klientów, przez rozpoznawanie typu (grupy wiekowe, płeć, mimika), przez analizy przepływu klientów i analizy sukcesu promocji, aż po zarządzanie kolejkami – oferujemy Ci dużą liczbę aplikacji dostosowanych do Twoich potrzeb.

Nasze narzędzia analityczne CABIS są niezbędnymi narzędziami dla wszystkich firm, które chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, oferować lepszą obsługę klienta i osiągać wyższy zysk na klienta pod względem „odwiedzalności”.

Narzędzia CABIS składają się z różnych modułów, które można dowolnie ze sobą łączyć:

  • Liczenie klientów (stacjonarne)
  • Analiza przepływu klientów (dynamiczna)
  • mapy cieplne
  • Analiza efektywności siły sprzedaży/analiza poziomu obsługi

Wszystkie narzędzia CABIS obsługują sieć LAN i są skalowalne. Kompleksowy system raportowania jest częścią wszystkich narzędzi.

Moduł 1: Liczenie częstotliwości klientów.

Opieramy się na różnych technologiach liczenia częstotliwości klientów, od barier świetlnych LED po czujniki wideo. Najbardziej odpowiednia technologia w każdym przypadku zależy od konkretnych wymagań:

  • Dokładność liczenia (systemy napowietrzne pokonują fotokomórki)
  • Liczenie dwukierunkowe lub wielokierunkowe
  • lekkie wpływy
  • skalowalność

Liczymy i mierzymy, korelujemy i udostępniamy Ci dane w dowolnej formie, surowej lub przetworzonej, chyba że chcesz je hostować i zarządzać nimi samodzielnie.

Moduł 2: Analiza przepływu klientów i pomiar efektywności promocji sprzedaży.

Do jakich obszarów kierują się Twoi klienci, a które ignorują? Jak możesz lepiej wykorzystać te wzorce ruchu w swojej firmie? Jak skuteczne są ekspozytory VKF i które produkty, jak długo klient trzyma się w dłoni? Dzięki naszym narzędziom przepływu CABIS mamy odpowiedzi na wszystkie te pytania.

W zależności od wymagań stosowane są różne technologie. Najczęściej stosuje się czujniki wideo 3D, zwłaszcza że czujniki IR zwykle nie pozwalają na wystarczająco precyzyjną analizę. Do wzorców ruchu i zliczania lub regularnych analiz klientów używamy nie tylko KINECT i wykrywania wideo, ale także głównie technologii anonimowej analizy sygnału WLAN/Bluetooth, czasem także śledzenia adresów MAC.

Wszystkie narzędzia analityczne działają anonimowo i są wykorzystywane w ścisłej zgodności z odpowiednimi przepisami o ochronie danych.

Analiza przepływu klientów CABIS WLAN

Analiza przepływu klientów CABIS oparta na sieci WLAN jest kluczowym elementem naszych rozwiązań śledzących. Za pomocą specjalnych odbiorników Bluetooth/WLAN mocowanych do sufitu lub ścian sklepu, odbieramy sygnały BLE/Wifi, które są stale emitowane przez urządzenia mobilne Twoich klientów, nawet jeśli urządzenia te nie są zalogowane do sieci . Dokładne pozycje i trasy klientów ustalamy za pomocą tzw. cross-referencji. W naszej bazie danych sygnały te są następnie przekształcane w statystyki tras i statystyki hotspotów, które można wywołać w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Analiza ruchu klientów wideo CABIS

Jeśli wymagana jest dokładniejsza analiza danych o ruchu klientów, niż jest to możliwe za pomocą wykrywania sygnału WLAN, nasza analiza czujnika wideo 3D jest idealnym rozwiązaniem. W zależności od wysokości stropu czujniki wideo 3D rozmieszczone są w odległości ok. 3-8m na całej powierzchni sklepu. Są one podłączone do zdecentralizowanych dystrybutorów za pośrednictwem PoE i również otrzymują od nich zasilanie. Stamtąd wszystkie dane przepływają do serwera sklepu, który przeprowadza analizę sklepu i przesyła dane do chmury. Dokładność danych wynosi tutaj ponad 95%, detekcję przestrzenną można określić z dokładnością do 30 cm.

Analiza profilu klienta

W oparciu o technologie detekcji mini-kamer internetowych, określamy profile demograficzne klientów, takie jak płeć i grupy wiekowe, ale także profile nastroju (pozytywne/negatywne, w dobrym nastroju itp.). Oczywiście to rozwiązanie rejestruje również długość czasu spędzonego przy dowolnej ekspozycji lub przed półką.

Podobnie jak wszystkie inne informacje, wyniki trafiają do ogólnej bazy danych, która umożliwia dalsze oceny zachowań klientów, które mają kluczowe znaczenie dla sukcesu poprzez aspekty korelacyjne.

Analizy wydajności półek

Za pomocą sensorów KINECT precyzyjnie rejestrujemy każdy ruch dłoni na półce, niezależnie od wysokości chwytu. Dane wpłyną do naszego oprogramowania analitycznego i pozwolą na przykład monitorować skuteczność promocji lub kampanii optymalizacji półek. Z kolei w powiązaniu z informacjami sprzedażowymi tworzymy karty wyników dla produktów i kampanii, dostarczamy cennych informacji do poszerzania asortymentu lub alternatywnie do wycofania z produkcji w celu rearanżacji.

Moduł 3: Zarządzanie kolejkami.

Czy to przy kasie, czy w punkcie obsługi, cierpliwość oczekujących klientów szybko się wyczerpuje, a negatywny wpływ na zadowolenie klientów i wizerunek firmy może być trwały. Z drugiej strony chodzi również o efektywne kosztowo planowanie rozmieszczenia personelu. Maksymalne zadowolenie klienta przy minimalnym czasie dystrybucji to magiczna formuła, którą można rozwiązać za pomocą naszych narzędzi CABIS.

Nasze systemy zarządzania kolejkami działają w oparciu o technologię czujników wideo, która jest połączona z innymi czujnikami fizycznymi. Dane są przetwarzane przez algorytmy korelacji w celu przekształcenia statycznej migawki (liczby oczekujących klientów) w dynamiczną ocenę, a tym samym wskazanie kierownictwu operacyjnemu, czy potrzeba więcej lub mniej personelu, czy też sytuacja wkrótce się ustabilizuje z powodu malejącej kolejki w sklepie.

Moduł 4: Raportowanie.

„Możesz zarządzać tylko tym, co mierzysz”. Oczywiście ta sprawdzona zasada dotyczy w szczególności analizy przepływu klientów. Nasze narzędzia CABIS są do tego stworzone.

Niezależnie od tego, czy liczysz tylko klientów, którzy wchodzą do Twojego oddziału, czy też łączysz te dane z innymi informacjami, nasze narzędzia statystyczne dostarczają imponujących statystyk – na żądanie lub w pełni zautomatyzowanych. Od „możliwości zobaczenia” (OTS) po analizę czasu przebywania i każdą formę interakcji. W razie potrzeby możemy również rejestrować wszystkie kliknięcia na ekranach dotykowych, tabletach i aplikacjach mobilnych lub mierzyć interakcje za pomocą podczerwieni, żyroskopu lub innych czujników. Na podstawie zebranych w ten sposób danych budujemy znaczące korelacje i pulpity nawigacyjne, które w mgnieniu oka pomogą Ci jeszcze bardziej dostosować Twój biznes do potrzeb Twoich klientów, zwiększając w ten sposób sprzedaż i marżę.

Czy handel stacjonarny jest naprawdę w tak niekorzystnej sytuacji w porównaniu ze sprzedażą online, ponieważ nie może dobrze mierzyć zachowań klientów? Uważamy, że tak nie musi być – oczywiście w ścisłej zgodności ze wszystkimi odpowiednimi przepisami dotyczącymi ochrony danych i konsumentów! W zależności od profilu wymagań używamy różnych czujników i korelujemy te dane w całościowy obraz, który dostarcza między innymi następujących informacji:

Liczba klientów i mapy cieplne w dowolnym momencie dla poszczególnych sklepów lub dla łącznej liczby wszystkich sklepów

  • Długość pobytu, liczba stałych klientów i czas ich retencji
  • Interakcje np. za pomocą beaconów, aplikacji, czujników i ekranów dotykowych
  • Dane demograficzne (zgodne z przepisami)

Możemy nie tylko przygotować te dane i przekazać je na Twoją platformę IoT za pośrednictwem baz danych SQL, ale także skorelować je z innymi źródłami danych BI, np. danymi pogodowymi, danymi z kasy fiskalnej itp.

A jeśli to wciąż dla Ciebie za mało, skonfigurujemy nasze rozwiązania na samym początku podróży klienta. Korzystając z inteligentnej technologii kierowania na różne urządzenia, dostarczamy Ci informacji o tematach, którymi interesowali się Twoi klienci w Internecie, zanim odwiedzili Twoje sklepy. Oczywiście anonimowo, ale z logiką interakcji, dzięki czemu klient otrzymuje cyfrowe oferty dopasowane do jego zainteresowań. A wszystko to w środowisku doświadczeń, którego handel internetowy nigdy nie będzie w stanie zaoferować…

 

 

INOVSHOP POLAND Sp. z o.o.

Fletniowa 34D
03-160 Warszawa

Biuro: +48 538 408 701

Media Społecznościowe

© 2022 INOVSHOP POLAND